Med det smallest mulige modelprogram har Polestar indtil nu været på markedet med blot en enkelt model. Men nu fordobles udvalget med lanceringen af den helt nye Polestar 4. Selvom det er ”den lille ny” i familien, er det dog en kæmpe-baby sammenlignet med Polestar 2. Komfort og kabineplads er nemlig nogle af de primære fokusområder i den veludstyrede coupé-SUV.



Og med en kombination af lang rækkevidde og uanede hestekræfter er modellen et skarpt bud på en gennemført firmabil, hvis du er på udkig efter en bil i prislejet omkring en halv million kroner. I artiklen her har vi samlet alt, du skal vide om den helt nye Polestar 4.

Design af Polestar 4: Bilen uden bagrude
Først og fremmest ser Polestar 4 godt ud. Man kan argumentere for, at design er en smagssag, men ikke her. For det må ses som et faktum, at bilens proportioner og skarpe linjer bare går op i en højere enhed. Polestar 4 er en smuk bil. Basta.

Og hvad er det med bagruden? Er den tonet med en smart folie i bilens farve, eller hvad sker der lige her? Næ, det kunne måske se sådan ud, men der er slet ingen bagrude. Og hvad ser du så i bakspejlet? Du ser det, du plejer. Men i stedet for et egentligt spejl sørger et lille kamera bagest på bilen for at sende video i høj opløsning til det digitale bakspejl, der sidder som det plejer øverst på forruden.



Den manglende bagrude har gjort det muligt at rykke den tværgående bjælke bagest i kabinen endnu længere tilbage, så glastaget strækker sig så langt som muligt og på den måde giver passagererne en rummelig VIP-oplevelse på bagsædet.

Grøn samvittighed i Polestar 4

Det koster CO2 at producere en bil. Og en elbil er ingen undtagelse. Tværtimod. Men selvom den klimamæssigt er dyrere at producere end en konventionel bil, indhenter den hurtigt det tabte, når den kører afsted uden at udlede skadelige partikler.

Og særligt i Polestar 4 har man arbejdet intensivt med at reducere forbruget, der er forbundet med tilblivelsen af bilen. Du kan vælge interiør, der er vævet af genanvendt plastik, og fabrikken i Kina, hvor bilen bliver lavet, bruger grøn elektricitet og solcellestrøm. Selv aluminiummet i bilen er så vidt muligt baseret på genanvendelse i produktionen, mens den resterende del produceres på smelteværker, der bruger vandkraft til forarbejdningen.

Lynhurtig og med stor kapacitet
Nu til det sjove; for Polestar 4 er hurtig. Som i virkelig hurtig. Fra 0-100 km/t kan klares på kun 3,8 sekunder, og med op til 544 hestekræfter gemt under højre fod, kan du forvente en adræt køreoplevelse, uanset om du vælger den med single- eller dual-motor.

Batteriet, der er hjertet i bilen, er på enorme 100 kWh (94 kWh netto). Det giver en rækkevidde på op til henholdsvis 610 eller 580 kilometer. Og hvis det ikke er nok, kan du på lynladere tanke strøm på bilen med op til 200 kW. Det er ikke markedsledende, men det er absolut en hæderlig ladehastighed, som på under en halv time giver dig rigeligt med strøm til de næste 3-400 kilometer.

Priser og udstyr i Polestar 4
Som firmabil er den nye coupé-SUV fra Polestar standardudstyret med de såkaldte Pilot- og Plus-pakker. Det betyder, at bilen er komplet udstyret fra start med pixel-LED-lygter, head-up display, Pilot Assist, 15,4" display, Harman Kardon Premium lydsystem, el-justering af sæder og rat med memory-funktion, varme i rat og bagsæder, indtræk i MicroTech, 360-graders kamera, trådløs opladning, 20" alufælge, panorama-glastag, el-bagklap samt meget, meget mere.

Og så er der frit farvevalg blandt de 6 forskellige muligheder.

Priserne begynder på 477.800 for Long Range med single motor, mens dual motor-versionen koster fra 505.700 i beskatningsgrundlag.

Du kan se udstyret og bestille et uforpligtende tilbud i vores online showroom.

Tekniske specifikationer om Polestar 4

VariantPolestar 4 Single MotorPolestar 4 Dual Motor
BeskatningsprisFra 477.800 kronerFra 505.670 kroner
Rækkevidde (WLTP)610 kilometer580 kilometer
Motor272 hk544 hk
Topfart200 km/t200 km/t
DrivlinjeBaghjulstrækFirehjulstræk
0-100 km/t7,1 sekunder3,8 sekunder
Maks anhængervægt1.500 kilo2.000 kilo
 Se i showroomSe i showroom

PS: Her er bilerne, du kan sammenligne den med

Med en helt ny model, der endnu ikke kan opleves derude på vejene, kan det være svært at forholde sig til, hvor stor den er, og hvilke modeller den derfor skal sammenlignes med.

Men Polestar 4 er en stor bil. Og den skal derfor sammenlignes med konkurrenter som VW ID.7, BMW i5 og Mercedes EQE Sedan. Og til dels også den kommende Audi Q6. I den flok skiller Polestar-modellen sig positivt ud, når man ser på kombinationen af pris og udstyr.

Se flere billeder af Polestar 4 herunder:

 


Bestil Polestar 4 som firmabil

Du finder den nye Polestar 4 i vores online showroom, hvor du har mulighed for at se priser og udstyr, samt bestille et uforpligtende tilbud.

Se Polestar 4 i online showroom

Tilmeld nyhedsbrev

Tilmeld dig Nordanias nyhedsbrev og få adgang til nyheder, guides og gode tilbud.
Du kan forvente at høre fra os ca. en gang om måneden.

Tilmeld dig her